Menu Zamknij

Ucyfrowieni zostają w domu i wykonują płatności online (część 1)

KONTO INTERNETOWE – ZALETY

Nowoczesna bankowość powstała po to, by ułatwić codzienne funkcjonowanie, poprzez zapewnienie nam stałego dostępu do zgromadzonych środków, którymi możemy swobodnie zarządzać, bez wychodzenia z domu. Posiadając bankowe konto internetowe unikniemy stania w kolejkach w sklepie/banku/na poczcie, aby odebrać emeryturę, opłacić rachunki, czy zrobić zakupy. Bankowość internetowa jest wygodnym rozwiązaniem i bardzo istotnym, zwłaszcza teraz, gdy musimy ograniczyć kontakty z innymi osobami i pozostać w domach.

Wykonywanie przelewów internetowych pozwala zaoszczędzić pieniądze. Wiele banków oferuje taką możliwość bez ponoszenia dodatkowych opłat. Prowizja nie jest pobierana, jak ma to miejsce w przypadku opłacania rachunków na poczcie, okienku bankowym i kasie sklepowej.

Możemy na bieżąco sprawdzać stan swoich środków, a także historię operacji i przelewów. W ten sposób mamy pełną kontrolę nad rachunkiem i dostęp do niego, o każdej porze dnia.

Do korzystania z bankowości online niezbędny jest komputer z dostępem do Internetu oraz posiadanie internetowego konta bankowego.

CZY BANKOWOŚĆ INTERNETOWA JEST BEZPIECZNA?

 

Źródło: https://www.mbank.pl/bezpieczenstwo/bezpieczny-bank/

Nowoczesnej bankowości nie trzeba się bać. Najważniejsze jest, aby dokładnie i ze zrozumieniem czytać wszystkie komunikaty, które pojawiają się na stronie. 

Pamiętaj! Zanim zaczniesz korzystać z bankowości online zabezpiecz swój komputer. Zainstaluj program antywirusowy, który będzie chronił sprzęt przed atakami hackerskimi. Jeśli nie masz pewności, czy komputer posiada antywirusa, poproś rodzinę o pomoc. Ważna jest również aktualizacja tego programu, dlatego jeśli zobaczysz powiadomienie o konieczności aktualizacji, uruchom ją.

Nie daj się nabrać na fałszywe e-maile! Przestępcy mogą podszywać się pod banki. Czytaj uważnie, nie otwieraj podejrzanych wiadomości i załączników. Sprawdzaj, z jakiego adresu został wysłany email. Nigdy nie loguj się do banku za pomocą linka, który otrzymałeś w wiadomości.

Jeżeli nie masz pewności, czy e-mail został wysłany przez bank – skontaktuj się z bankiem telefonicznie.

Pamiętaj! Bank nigdy nie prosi o potwierdzenie poufnych danych w e-mailach, smsach, ani podczas rozmowy telefonicznej. Nie zapyta o:
– login,
– hasło,
– PIN do karty,
– dane z karty kredytowej.

Większość banków na swoich stronach internetowych umieszcza informacje dotyczące bezpieczeństwa. Można dowiedzieć się m.in. jak chronić komputery, jak tworzyć silne hasła i jak używać swojego konta online. Przykłady:

Link do strony mBank i zakładki bezpieczny bank:
https://www.mbank.pl/bezpieczenstwo/bezpieczny-bank/

Link do strony PKO BP i zakładki bezpieczeństwo:
https://www.pkobp.pl/bankowosc-elektroniczna/ipko-biznes/bezpieczenstwo/

Link do strony VeloBank i zakładki bezpieczna bankowość:
https://www.velobank.pl/bezpieczna-bankowosc/