Menu Zamknij

Ucyfrowieni zostają w domu i robią zakupy on-line

Internet pomaga nam w codziennym życiu – służy do wyszukiwania informacji, kontaktu z bliskimi, a także do robienia zakupów, co ważne, bez potrzeby wychodzenia z domu! Również osoby starsze śmielej korzystają ze sklepów internetowych. W obecnej sytuacji, gdy pozostanie w domach chroni nasze zdrowie, zakupy on-line staną się coraz powszechniejsze.

Wiele sklepów oferuje dowóz zakupów do klienta, obecnie usługa ta cieszy się jeszcze większą popularnością. Z tego względu nasz poradnik nie będzie zawierał informacji na temat sklepu TESCO, gdyż czas oczekiwania na dostarczenie zamówienia to 3 tygodnie.

Nie tylko Tesco oferuje zakupy z dostawą do domu, sklepy takie jak Piotr i Paweł, E.Leclerc, Carrefour również mają taką możliwość, jednak nie wszystkie świadczą usługi dowozu na terenie województwa łódzkiego.

Sprawdzonymi przez nas sklepami, które realizują dostawy na terenie Łodzi i okolic są Piotr i Paweł, Tesco oraz portal www.dodomku.pl który jest ogólnopolskim supermarketem 

Pierwszym krokiem, który trzeba wykonać w każdym wspomnianym sklepie internetowym, jest założenie konta, czyli zarejestrowanie się. Wchodząc na stronę www.e-piotripawel.pl w prawym górnym rogu znajduje się napis zaloguj się/zarejestruj się.

Po kliknięciu ZAREJESTRUJ SIĘ pojawi się okno, w którym należy wprowadzić dane: IMIĘ, NAZWISKO, NR TELEFONU, EMAIL, ADRES a także NAZWĘ UŻYTKOWNIKA i HASŁO, dzięki którym będzie można się zalogować do serwisu. Proces rejestracji jest bardzo podobny do zakładania konta pocztowego.  Wypełniaj po kolei wszystkie pola.

 

Pamiętaj! Zapisz sobie zarówno login jak i hasło, by nie zapomnieć danych do logowania. Jeśli dane będą wpisywane błędnie, nie uda się zalogować do serwisu.

Po uzupełnieniu wszystkich wymaganych danych należy zaakceptować regulamin sklepu oraz zgody na przetwarzanie danych osobowych, a następnie kliknąć  ZAREJESTRUJ. Na adres mailowy (podany podczas rejestracji konta) przyjdzie potwierdzenie założenia konta z linkiem aktywacyjnym, kliknij na ten link,  a następnie zaloguj się do sklepu.

ZAKUPY ONLINE – JAK ZNALEŹĆ PRODUKT I DODAĆ GO DO KOSZYKA

Teraz możesz już dodawać do wirtualnego koszyka produkty, które podzielone zostały na kategorie, aby ułatwić ich wyszukiwanie. Kategorie znajdują się na pasku, u góry strony.

Gdy klikniesz na artykuły spożywcze, rozwiną się podkategorie artykułów spożywczych i będą widoczne z lewej strony. Klikając na nie, pośrodku strony będą pojawiały się produkty tej kategorii.

Każdy artykuł można zobaczyć, przeczytać jego opis oraz sprawdzić cenę.

Minimalna kwota złożenia zamówienia to 80 zł.

Aby dodać artykuł do koszyka kliknij na żółty kwadrat z napisem do koszyka.

Po kliknięciu Do koszyka pojawi się biała ramka pokazująca liczbę sztuk produktu, który kupujesz. Klikając na + plus dodajesz kolejną sztukę, natomiast klikając na – minus odejmujesz. W ten sposób dodaj do koszyka wszystkie artykuły, które potrzebujesz.

Kiedy już zakończysz zakupy kliknij w prawym górnym rogu na koszyk.

Otworzy się strona z listą produktów, które zostały dodane do koszyka. W tym momencie można ją jeszcze zmienić, np. dodając kolejny artykuł lub usuwając go z koszyka.

Na dole na zielonym tle pojawi się  Finalizuj zakupy, klikając w ten napis zatwierdzasz swoje zakupy i zostaniesz przekierowany do okna z wyborem sposobu dostawy oraz płatności za zamówienie.

Należy postępować zgodnie z sugestiami sklepu, wypełniać wszystkie wymagane pola, tj. uzupełnić dane dotyczące adresu dostawy, sposobu pakowania, a na koniec wybrać termin dostawy. Wolne terminy są zawsze zaznaczone na zielono, terminy zajęte będą wyszarzone.

Ostatnim krokiem jest opłacenie zamówienia. Sklep umożliwia kilka opcji, są to: bon towarowy, płatność kartą u kuriera, płatność kartą on-line, PayPal.

Po wybraniu dogodnej formy płatności w dolnym prawym rogu w zielonym prostokącie wybieramy zapłać.  

Po wykonaniu transakcji, zamówienie zostanie przekazane do realizacji, na skrzynkę mailową wpłynie wiadomość potwierdzająca złożenie zamówienia i zapłatę. Kolejne emaile będą informowały o jego statusie oraz wysyłce.

Źródło zdjęć: https://www.e-piotripawel.pl

Materiał opracowały: Olga Drechsler i Barbara Sludkowska