AktualnościSeniorzySpołeczeństwo InformacyjneSzkoleniaUcyfrowieni

Ucyfrowieni zostają w domu i płacą BLIKiem

Czym jest BLIK?

To polski system płatności mobilnych, który, za pomocą smartfonów umożliwia:

  • dokonywanie płatności, zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i internetowych,
  • wypłacanie i wpłacanie gotówki w bankomatach,
  • wykonywanie szybkich przelewów, bez korzystania z karty do bankomatu.

Źródło zdjęcia: https://blikmobile.pl

Usługa ta dostępna jest dla posiadaczy konta w bankach: Alior Bank, Bank Millennium, Santander Bank polska SA, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski, Inteligo, Getin Bank, Noble Bank, T-Mobile Usługi Bankowe, BNP Paribas, Credit Agricole, Pekao SA, banki zrzeszone w grupie SGB.

Z BLIKa mogą skorzystać klienci wyżej wymienionych banków. Aby dokonać płatności BLIKiem na swoim smartfonie musisz mieć zainstalowaną aplikację Twojego banku.

Przypominamy, że aplikacje instalujemy korzystając ze Sklepu Play lub App Store! Należy wejść do sklepu, wyszukać aplikację wpisując jej nazwę w pole z lupką i zainstalować, upewniając się wcześniej, że pobieramy właściwy program.

Jeżeli na smartfonie masz już zainstalowaną aplikację banku, zaloguj się do niej.  Znajdź przycisk BLIK. Najczęściej jest on dostępny na stronie głównej, od razu po uruchomieniu aplikacji. Niekiedy trzeba kliknąć najpierw Menu i tam odnaleźć BLIK. Wszystko zależy od tego, jak skonstruowana jest strona banku.

 

Po kliknięciu na BLIK aplikacja wygeneruje unikalny kod, który należy wprowadzić na terminalu w sklepie stacjonarnym lub podczas płatności na stronie internetowej. Ze względów bezpieczeństwa kod będzie dostępny przez 2 minuty. W przypadku, gdy nie zdążysz w tym czasie przepisać kodu, straci on ważność. Należy go wygenerować jeszcze raz.

 

Następnie w aplikacji mobilnej banku (tj. w waszym smartfonie) należy zaakceptować dokonanie transakcji i GOTOWE!

Za pomocą BLIKa można również wpłacić lub wypłacić gotówkę z bankomatu. Aby to zrobić, na ekranie bankomatu należy wybrać WYPŁATA BLIK/WPŁATA BLIK, po czym wybrać kwotę wypłaty/wpłaty. Po wybraniu tej opcji, uruchom aplikację banku na swoim smartfonie, kliknij BLIK by wyświetlił się kod. Wpisz kod BLIK w bankomacie i zatwierdź. W aplikacji na smartfonie potwierdź transakcję. Gotowe!

W obecnej sytuacji nie zalecamy wychodzenia do bankomatu, lepiej #zostańwdomu i dokonuj płatności online.